Cumartesi, Temmuz 28, 2012

Tatilden dönmenin dayanılmaz üzüntüsü..

Tatilden dönmek insan üzerinde iyi etkiler bırakmıyor onu anladım!!!

Bir de utanmadan, 2 gün orada, 3 gün burada, aman da bu koy çok güzel dur yüzelim, yok o yoldan gitmeyelim hadi kaybolalım bilmediğimiz yollara girelim diye diye, cennet köşeleri gören bu gözler hayatın anlamını sorgulamaktan başka bir şey yapmıyor son günlerdir...


Bir kere eğer mümkünse klimalı bir araba ile tatile çıkmanızı tavsiye ediyorum. Klima candır, şarttır, mecburiyettir. Yolları keyifli hale getirmek, araba da erimemeniz ve baygınlık geçirmemeniz için şarttır!! Yanınız da soğuk kahveniz, fotoğraf makineniz, sevgiliniz, sıkıldığınız anlarda okumak için kitabınız da varsa tadından yenmiyor!! Ben o kitabın kapağını kaç kere açtım bilmiyorum, çünkü fotoğrafı çekilecek o kadar çok yer gördüm ki, kitaplar biraz bekleyebilir dedim sıkça.

Sonrası bakmaya doyulamayan, bakarken sinir krizi geçirtip "oradaydım, oradaydım, şimdi neden buradayım" diye ağlatan yüzlerce fotoğraf...

Yollar, yollar.. Denize ulaştığı sürece her yolu severim ben..



Pembe pembe çiçekler, salıncaklar, deniz manzaları yeşillikler için de tahta masalarda yapılan kahvaltılar sonrası insan evde ki kahvaltı masasına suratı asık bakıyor..


Hayatının ilk 20 senesini her yaz 3 ay boyunca deniz kenarında, sabah akşam denizin için de, sahil de, yazlıkta geçirmiş bir insan olarak bana 1 hafta - 10 günlük tatiller yetmiyor.. O yüzden burnumun direğini en çok sızlatan fotoğraf bu zaten.. Sabah 8 civarı, birazdan denize gireceğim.. Herkes uyusun ama denizin en sakin, en güzel zamanı sabahın erken saatleri..


Bodrum'u çok seviyorum, vazgeçemiyorum. En yakın arkadaşımın da orada yaşaması en büyük etken sanırım :) Sevdiğim kısmı kalabalıkları değil, ıssız koyları, her köşesin de farklı bir manzara barındırması.. O yüzden bir tatil başlayacaksa Bodrum'dan başlamalı benim için :) Bitez dondurmasını yemeden dönmemek lazım :)



Bodrum'dan ayrıldıktan sonra hiç bilmediğimiz sahil yollarından gitmemiz benim aşık olduğum ve bir sonra ki tatilde duraklarımdan biri olucak olan Gökova ile tanışmama vesile oldu..


Sonra ani bir kararla Ölüdeniz.. Fethiye o kadar da sevdiğim bir yer değil ama Ölüdeniz'in denizi ayrı bir güzel.. Pazar günleri İstanbuldaki Yeşilköy sahili gibi elbiseyle, donla denize girip, ağaçların altında domates, peynir, karpuz mangal yapan kalabalıkla dolsa da ( Neyse ki mangal yoktu!) yine de çok güzeldi. Ben hafta içi, sabah erken saatler de gidilmesi taraftarıyım. Zaten öğleden sonra sıcaktan kolunuzu kaldırıcak haliniz kalmıyor..

Ve harika kumsalı ve denizi..


Sonra ne zamandır gitmek istediğim Alaçatı.. Evet çok güzel, evet masal diyarı gibi ama sanırım yoğun ilgi biraz şımartmış ortalığı.. Çok pahalı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Eğer istediğiniz sadece Alaçatı'yı görmek ise kalmadan günü birlik bile gezebilirsiniz.. Geceleri o dar sokakların nasıl kalabalık olduğunu tahmin bile edemezsiniz. Bir ara otobüs kuyruğunda gibi sıra sıra olduk resmen yollar da.. Ama ben tabi ki kaldım, kalmadan gitmek istemedim, doyamadım ve evet tabi ki yine gidicem :)

Kaldığımız yer yeni açılmış bir yerdi ve çok güzeldi. Sahiplerine bayıldım. Kendinizi eviniz de gibi hissettiğiniz yerleri seviyorum.. Daha internet adresi olmadığından link veremiyorum ama bir daha gittiğim de yine orada kalırım eminim.



Tatil bu kadarla bitmedi tabi ki, sonra çocukluğumdan beri çok sevdiğim İzmir / Çandarlı'ya gidip 2 gün orada aile saadeti yaşadım.. Artık İstanbul'a dönmek vakti yaklaşırken benim burnumun direği sızlamaya başlamıştı bile..

Cunda'yı çok seviyorum.. Uğramadan olmazdı.. Cunda'da kedilerle birlikte balıkları bekleyip kahvemizi içtik keyifle..



Tatilde de en sevdiklerimi buldum tabi ki.. Çok güzel ganimetlerle döndüm evime :)


Cunda'dan sonra tabi ki hemen dönmedik, Assos, Çanakkale rotasını izledik. Assos bayıldığım bir yer oldu. Daha uzun kalmak isterdim.. Fotoğrafları ise bolca.. Onlarda başka bir yazıya artık..

O kadar çok fotoğraf var ki, hepsi, benim için çok güzel ve ayırmak çok zor..
Sonuç olarak tatili kim sevmez?! Ben tatil istiyorum. Gezilecek çok yer var...

1 yorum: