Cumartesi, Eylül 22, 2012

Diana Mr. Pink teşrif etti :)

Sonunda kavuştum..

Güzel pembe kutusu ile geldi.



Gerçekten farklı bir makina. Önce oyuncak zannediyorsunuz, çok hafif. Digital makinaların onlarca tuşuna, ekranına alışmış bünye tuhaf karşılıyor.

Sonra; ne ayarı, ne ışığı, bas çek işte diye gülücükler beliriyor suratta.

Bir de o merak duygusu, yaptırana kadar görmek yok.. Öyle aynı kareyi onlarca kez çekeyim, en güzelini seçerim diye bir durumda yok.

İçinden Diana ile ilgili bir kitapçık, kullanma klavuzu da çıkıyor. Paket kağıdına bile bayılıp atmadığım da ortada :)


120 mm lik film kullanılıyor ve 12 kare yada 16 kare seçeneğiniz var. 35 mm film takmak için ayrı bir aparat alınabiliyormuş ve daha fazla poz için de 35 mm daha iyi bir seçenek. Onun dışında paketin içinden çıkan 2 adet çerçeve var. Filmi takmadan önce plastik çerçeveyi yerleştiriyorsunuz. 4.2×4.2 cmlik çerçeveyi kullanırsanız 16 fotoğraf; 5.2×5.2 cmlik çerçeveyi kullanırsanız 12 fotoğraf çekiliyor.

Filmlerle ilgili de teknik detaylar var. Kullanıp, bir kaç filmi hiç edip öğrenmem gerek :)
Daha makineyi hiç kullanmadım, kıyamadım demek daha mı doğru olur? Oturup izliyorum, aman da pinkerbell'im gelmiş diye seviyorum :)



Lomography’nin 10 Altın Kuralı;

1. Kameranızı gittiğiniz her yere götürün. Nerede ne ile karşılacağınızı asla bilemezsiniz.
2. Kameranızı günün her saati kullanın, gündüz ve gece. Çünkü her anın ayrı bir hissi var.
3. Kameranız hayatınızın akışını engellememeli; onun bir parçası olmalı. Tıpkı yemek, içmek, konuşmak, yürümek, düşünmek gibi.
4. Kameranızı farklı açılarda tutun. Deklanşöre basarken, ne çektiğinizi görmek zorunda değilsiniz.
5. Kameranız elinizdeyken, yakınlaşmaktan korkmayın. İçinizde fotoğraf çekme arzusu oluşturan nesne ya da kişiyi mümkün olduğunca yakın markaja alın.
6. Düşünmeyin! Kameranızı alın, dışarı çıkın ve önünüze geleni çekin.
7. Hızlı olun! Saniyenin onda biri bile önemli. Ayarlarla vakit kaybetmeyin.
8. Film üzerine ne kaydettiğinizi önceden bilmek zorunda değilsiniz. Rastlantılara izin verin. Hayatın keyfini çıkartmaya bakın.
9. Sonradan da “Aaa! O ne? Bunu ne zaman çekmişim? Nerde çekmişim?” Beyninizi bu tür sorularla meşgul etmeyin.
10.Kuralları kafanıza takmayın. 10 Altın Kural’ı unutun. Canınız ne istiyorsa, onu yapın. (En sevdiğim kural!!)


Bu film takma işi, merak duygusu bir anda çok heyecanladırdı ve senelerdir aşk yaşadığım Canon'uma bile biraz soğuk bakmama sebep oldu.. Ne yazık ki çalışmayan Zenit'imi yaptırıp onu da sahalara çıkarma vakti geldi sanki..

Deneyip görücez..

7 yorum:

  1. Çok şık çokk, güle güle kullan . Zenith'e de gözün gibi bak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zenit göz bebeğim zaten ama biraz tamire ihtiyacı var, en kısa zamanda inşallah :)

      Sil
  2. Bayıldımm bayıldımm, neden kimse söylemiyor nerden aldığını :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sen sor ben hemen söylerim :) Aslında daha önceki yazılarımda linklerini vermiştim. Bana Belçika'dan geldi. İnternet sitesinde de şatışta ve bildiğim kadarı ile Taksim de bir lomography mağazası var, orada da olması muhtemel.

      http://www.lomography.com.tr/ bu siteden diğer makinaları ve satış yerlerini bulabilir ve inceleyebilirsin.

      benim makinam : http://turkey.shop.lomography.com/cameras/diana-f-cameras/diana-f-mr-pink

      Sevgiler.

      Sil
    2. Siteni yeni keşfettiğim için diğer yazılardan haberim yoktu, ben de biraz araştırma sonucu e-baydan buldum, hangisi daha uygunsa ordan alayım bari, işin kötüsü fotoğraf makinası alalı 1 hafta olmadı, eşim bu işe baya sinir olacak :)) Teşekkür ederim cevabn için, sevgiler... :)

      Sil
    3. Bu arada e-bayda 180 civarında bulduğumu belirtmek isterim

      Sil
    4. Güzel fiyat, kaçırma. Bana 200 civarı bir rakama geldi yurtdışından. Bende 5 tane makine var ama hala yenisinde gözüm :) Alışır zamanla eşin de, hem Diana başka bir şey, Mr. Pink'e değer :)) Güle güle kullan şimdiden.

      Sil