Pazartesi, Eylül 10, 2012

Kendin yapabilirim??

Uzun zamandır küçük camımın önündeki berjer'in yanına sehpa arıyorum. Bir türlü "işte bu" diyebileceğim bir sehpa çıkmadı karşıma... Zaten çoğunun fiyatları karşısında da şaşkınlığa düştüm.

Geçen hafta çok sevdiğim bir arkadaşımın evinde, canım annesinin yapmış olduğu gazeteliği görmüş ve bayılmıştım.  O gazeteliği o evden çıkarmama hiç bir gücün yetmeyeceğini bilsem de, yüklenip eve getirmek istemedim de değil :)) Bana ilham veren de o oldu, çünkü gerçekten çok çok güzel ve onun elleriyle yapmış olması onu çok özel kılıyor. Bende sonunda "istediğimi bulamıyorsam kendim yaparım" diyerek, bir gazla gidip malzemeleri satın aldım.

Yaparım dedim de; bugüne kadar sadece küçük bir kutu ve bir kaç ahşap lale boyamış bir insan için kocaman bir sehpa sanki büyük bir adım oldu demiyor da değilim. Hoş onu dedikten sonra "bunu bitireyim, sonra gidip o gazeteliği de alıcam, çalışma masası da çok güzeldi" gibi cümleleri de kuruyorum.. (Çalışma masası??)  Daha boyanın kapağını açmadan, kafamda tüm evi boyadığım ve harika! olan ahşaplarla doldum bile.. Kardeşimin "Bence böyle de çok güzel duruyor, dokunmasan mı?" serzenişlerini ise duymazdan geliyorum!! Tabi ki daha hiçbir şey yapmadan herkese sehpa boyayacağımı ilan edip, sehpamı yerine yerleştirip üzerine koyacaklarımın denemelerini bile yapmaya başladım. Bitireyim açılışını da yapıcam :)



Sonunda bu kadar özgüven fazla diyerek kendime geldim ve aldığım yerde ki görevlinin anlatımı ile yetinmeyip, internet sitesinden eğitim videolarını izledim. Bence gerçekten çok açıklayıcı ve faydalı. Tabi ki tek video kesmedi, hepsini izledim ve hayaller hayaller.. Bunu da yaparım, şunu da yaparım vs vs.. Sen önce elindekini bitir!!?

Ben sehpanın üzerine, hazır transfer tekniği denilen bir teknik ile çiçekler yapacağım. Ben yapmayacağım aslında bildiğin yapıştıracağım. Vernik olarak mat olanından istemiştim ama ellerinde olmadığından parlak vernikten, boya olarak ise Oksit Sarı aldım.

Videolar için: Cadence Boya

Zımparalama işlemini yan apartmandaki teyzelerin meraklı bakışları eşliğinde, apartmanın kapısında biraz önce bitirdim. Artık boyamaya başlayıp, sonunda özgüven tavan mı yapar, yerlerde mi sürünür görmem lazım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder