Pazartesi, Ekim 15, 2012

Karnıbahar güzel bir yemektir..

Sakin olalım, yemek bloğu olmaya niyetim yok.. İstesem de 3 aylık yemek yapma kariyerimin yeterli olacağını sanmıyorum. Zaten en kısa sürede bir iş bulup, ev kadınlığını zirvede bırakmayı planlıyorum..

Çok yemek seçerim. Kırmızı et benim için sadece ve sadece köfte haline gelmişse yenebilir. Soğan eğer soğanlıktan çıkmış bir şekilde, rondo da su kıvamına getirilmişse ve yemeğin içinde gözükmüyorsa katlanılabilir. Sarımsak bu eve giremez, sarımsak yiyen insanla bir hafta görüşülmez, yakın temasta bulunduğum insanların sarımsak yemesine asla ve asla izin verilmez. Nohut, kurufasülye gibi baklagiller zaten görüntü itibariyle baştan kaybettiklerinden, tadlarının bilinmesi bile gerekmez. Tavuğun en yağsız yeri makbuldür, pişirirken bile derisi atılır. Evde balık pişmez, ton balığı neyimize yetmiyordur.. Peynir kokmayacaktır, yağlı olmayacaktır, tuzlu olmayacaktır. Sucuk, sosis zaten bence zararlıdır... Hiçbir yemek vıcık vıcık yağlı pişmeyecektir... Bu daha uzar gider..

Yemek konusunda lanet bir insanım, ben bu zaten kabul ettim. Ama bir yemek var ki, bende genelin sevmemesini anlamıyorum!! Karnıbahar çok güzel bir yemektir ama :)

Bir kere şirindir, çiçek çiçektir. Şimdi bir patlıcan ile karnıbaharı koy yanyana, bak bakalım. Görüntüsü bile güzeldir. Akmaz, kokmaz, taş gibi durur. Güçlüdür :)



Şimdi, öyle bir yemek olduğu aklıma bile gelmezdi denmesi zerre umurumda olmaz, bu akşam bu evde karnıbahar yenecektir.. Geçen hafta pişen kurufasülyenin intikamı alınacaktır!!

İnsanlığa sinirimi de soğandan çıkardım rahatladım..Daha küçülecek onlar..

6 yorum:

  1. Sende görünce dolaptaki karnabaharı hatırladım, hemen haşladım. akşam makarnanın yanına yoğurtla yuttuk ama bizimki sarmısaklı yoğurttu. Sen beni sevmeyebilirsin artık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seni sarımsaklı da severim :)) Yanına makarna yaparak doğru bir tercih yapmışım, sevindim. Bu akşam ki menüler aynıymış, sarımsak hariç :))

      Sil
  2. O zaman bir minik öneri ile afiyet olsun diyorum, hemen bir sebze haşlama aparatı edin tabii yoksa. Bak o zaman karnıbaharın lezzetine :)) Çiçek çiçek bencede mis çiçek. Bide kokmasın diye bir dilim limon kes koy , cidden hiç kokmuyor o zaman. Sarımsaksız yoğurt mu olur diyeceğim sende beni kovalayacaksın şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düdüklü tencerenin içinden çıktı o tarz bişi ama daha hiç kullanmadım, deneyeyim. Limon'u bilmiyordum, bir daha yaptığımda kesin koyarım içine. Yok ben alıştım sevdiğim herkesin sarımsak sevmesine :) Sanırım sevmeyen bir ben varım :))

      Sil
    2. http://www.eminticaret.com/images/magictoolbox_cache/3d6998b39931eefc229c69128e1f8a6d/31883/original/23adcbea4f477249ea2c3f514e66c8ad.jpg

      Düdüklüdekini bilmiyorum , korkarım ben düdüklüden. Benim kullandığım çok pratik. Her tür tencereye oluyor.Deliklerin altında kalacak kadar su koyuyorum tencereye, sebzeler suyla temas etmeden buharla pişiyor. 10 dakikada işlem tamam. :)koy yanına havucuda, nefis bir salata sana.Brokoli, kabak, havuç,fasulye,börülce, hepsini bunda haşlıyorum. Ay ne uzun yorum yaptım :)))

      Sil
    3. Düdüklüden çıkanda buna benziyor. Kullanayım ben bunu. Güzel bişimiş :) Yeni birşey öğrendim sayende. Yaz sen, ben seviyorum senin yazmanı :)

      Sil