Salı, Ekim 30, 2012

Yaptım oldu!? Kumaş meselesi..

Sadece bir şeyler dikmek istiyorum hevesime engel olamadığım, biraz can sıkıntısını gidermek birazda neler olacak merak ettiğim için aldığım kumaş sonucunda dün gece bir şey diktim!!! Makine almayı istiyorum ama önce elde denemek istedim. Belki de hiç becerim yok, onu öğrenmek lazım önce..

Şimdi mükemmel bir şey oldu, aman da harikalar yarattım diyemeyeceğim amerikan servisimi huzurlarınıza sunuyorum :) Diyemeyeceğim çünkü gerçekten çok çok basit yaptığım şey.

Kendime dikiş kutusu bile yaptım :)


Kumaşı yaklaşık olarak 45-35 ölçüsünde kestim, kenarlarda içeri kıvırmak için pay bırakarak (Kesmesi en zoru geldi bana) Kenarları kıvırıp, toplu iğne ile belli yerlerden tutturdum, sonra sabitlemek için ütüledim. Ütüledikten sonra dümdüz diktim kenarları. Dikerken kaymasını engellemek için toplu iğneleri çıkartmadım. Bu kadar :)

 
Olabildiğince düzgün bir sıra ile dikmeye çalıştım. Kumaş kareli olduğu için çok zor olmadı sıralı gitmek. Kenarların görüntüsü böyle;
 

Şu ana kadar sadece 1 tanesi bitti :) Kenarlarına dikmek için dantel almıştım. Fotoğraftaki gibi kenarlarına dantellerini dikeceğim. Sadece 2 kenara ama.


Yapabileceğim en basit ve kullanabileceğim şey olarak amerikan servis geldi aklıma. Evde bu tarz servislerim var kumaştan, ne kadar zor olabilir ki diyerek denemeyi bununla yaptım. Belki farklı dikiş tarzları vardır, daha sağlam durmasını sağlayacak ama ben bilmiyorum. Dümdüz dikiş işte, bildiğim bu, bende öyle yaptım.

Bu kadar :) Hepsini bitirip göstermek isterdim ama sabredemedim. Bugün kalanı da dikmeye çalışacağım. Biraz boynumu ağrıtıyor ama eğlenceli.

Füsun Ablam olmuş mu :)) Dike dike bunu diktim :)

6 yorum:

  1. Nefis olmuşşş, kenarına dantel yerine tığla kenar süsüde yapabilirsin. Boynerde görmüştüm :) Bir de nasıl diktin bilmiyorum ama elde makine dikişi var ya öyle yap, sağlam olur. Bak burada anlatıyor. http://modelistofis.blogcu.com/makina-dikisi/1185876
    Özendim inanki, amerikan servis severim çünkü.:) Eline sağlık devam beni de aşka getirdin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakayım hemen, ben dümdüz diktim. Makine dikişini bilmiyorum. Şimdi o tığ işini benim yapmam imkansız ama hazırını bulmaya çalışayım :)
      Teşekkür ederim, sevindim :))

      Sil
    2. Şimdi tekrar bakınca makine dikişi eğri büğrü olabilir diye düşündüm. Bu sanki özellikle yapılmış gibi daha hoş olmuş .. Makine dikişi başka şeylere lazım olur bakarsın ;)

      Sil
    3. Makine dikişini anladım, aradaki boşluklar olmuyor. Bir tanesinde deneyeceğim, beğenmezsem hep yaptığım gibi yapacağım. Ama bu şekilde de sevdim ben :) Bakalım bundan sonra başka bişi dikersem de lazım olur haklısın :)))

      Sil
  2. Sahane olmus, cok tatli kumasi, durusu. Ben de dikis bilmiyorum en kisa surede ogrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Çok basit bu yaptığım, kumaşı Bauhaustan aldım 10 tl 1 mt'si. Dümdüz kestim, elde diktim. Bence yaparsın :)

      Sil