Salı, Kasım 13, 2012

Arap Sabunu ile Aşk Yaşıyorum!!

Şişe şişe alıp, koleksiyonunu yapasım var.. Her markasını alıp, hepsini deneyesim var.. Evi arap sabunu ile günde 3 kere silesim var!!!

Büyük ihtimalle bütün ev kadınlarının -özellikle annelerimizin- bildiği, bizim jenerasyonun ise güzel kokularına kanıp aldığımız yer silme deterjanları yüzünden es geçtiğimiz bir temizleyici.. Ahh kafam ahh!! Boşuna debelenmişim aylardır..

Hayat hep aman bu kitabı okuyalım, burada güzel kahvaltı yapılır, bakın bunu aldım ne cici değil malesef!! Keşke öyle olsa.. Hepimizin evinde gak desek yeri silecek, guk desek ütüyü yapacak yardımcılarımız olsa ama acı gerçekler yok öyle bişi..

Şimdi efendim bizim ev yeni (bu iyi birşey gibi algılanmasın, bir dahaki evim mümkünse başkasının oturduğu olsun istiyorum!!) inşaat pisliği diye lanet bir durum var.. Ben o lanet durumdan kurtulmak için aylardır uğraşıyorum. Çünkü evi yapan sevgili arkadaşlar, mutfağın yerlerini yaptıktan sonra salonun diğer işlerini bitirmeyi uygun görmüşler.. Mutfak açık.  Yani aylarca o bembeyaz yer karolarının üzerinde kimler dolaşmış kimler.. Ayakkabıları ile tabiii ve salondaki diğer işlemler yapılırken o karolar orada lekelenmişte lekelenmiş..

İlk temizlik yapılırken, temizlikçi ablaya özellikle o yerlerin defalarınca silinmesini söylediğim halde, ablacım bana kolaya kaçmak için büyük ihtimalle "onlar çıkmaz artık" dedi.. İçimden güzel bir küfür gönderiyorum kendisine.. Tabiki o çıkmaz onlar cümlesi beni durdurmadı.. Çamaşır suyu ile sildim olmadı, süngerlerle tellerle ovdum olmadı (teli çok kullanamadım, kötü çiziyor. Ben denedim çizdim, aman siz yapmayın). Çamaşır suyunu boca et, beklet dediler ama tüm salonu çamaşır suyu kokutmak açıkcası işime gelmedi. Sildim sildim sildim ama o lekeler çıkmadı..

Ta kiiii arap sabununu keşfedene kadar.. Evet yine uğraştım, saatlerce yerde elimde sünger debelendim, o yerleri ovduktan sonra 3 gün kendime gelemedim, kolum ayrı, belim ayrı, boynum ayrı  ağrıdı ama değdi.. Leke falan kalmadı, bembeyaz oldu yerler.. Resmen parladı!! Mutluktan ağlayacaktım nerdeyse, gidip gelip yerleri seyrettim.. Bir kaç gün üzerinde dolaşılırken gergin anlar yaşamadık değil tabi.. Yiyosa biri bişi döksün üzerine halim de devam etti :)

Arap sabunu canımdır artık. Sadece yerleri değil herşeyi arap sabunu ile silebiliyor olduğumu öğrenmem ise şaşırtıcı oldu.. Kendimi yıkayacaktım nerdeyse arap sabunuyla. Koltuk bile silinebiliyormuş. Ben sıvı olanından aldım, çok memnunum, çok seviyorum, şişesine sarılasım var o derece..

Mutlu temizlikler.. (Temizliğim mutlusu mu olurmuş!!)



Not: Virüs problemi varmış blogda, bağlantı listesinden kaynaklı. Listeyi kaldırdım, sanırım sorun çözülmüştür artık.

Not 2: Ben blogun eski halini özledim :( Sevemedim yine bu halini!! Ne kararsızım..

17 yorum:

  1. arap sabununu bende cok severim hatta bu temizlik malzemeleri ile ilgili yazım var blogumda ben abc nin 250 gr jel arap sabununu aldım. sonrada bunu kullanımı kolay olsun diye 4 lt boşalmış olan sıvı sabun şişeme koydum üzerine de su cektim :) çalkaladım ve 1,5 aydır kullanıyorum hala bitmedi hem ekonomik oldu hem de kaliteli böylede deneyin :)
    işte yazım http://gunlukyasamim.blogspot.com/search/label/temizlik inceleyin lütfen :)

    YanıtlaSil
  2. ayrıca ben arap sabununu halı,koltuk,kapı,pencere ,cam vs toz almada kullanıyorum pırıl pırıl oluyor.. özellikle ahşap zeminler için pahalı malemeye inanın gerek yok arap sabunu hepsine yeter :) ben arap sabununu severdim ama bu kadar herşeyde kullanmazdım kullanma nedenim kanal d deki doktorum programına bir prof. çıktı adını şuan hatırlamıyorum o dedi. başka malzeme kullanmanız gerek yok arap sabunu yeterli diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı okuyacağım, çok faydalı olacak benim için eminim. Jel olan için de çok pratik bir çözüm üretmişsiniz. Bilgiler için çok sağolun :)

      Sil
  3. Yaaa arap sabunu kokusuna bayılırıııım! Küçüklüğümde halılar hep arap sabunuyla yıkanırdı. Bu habere çok sevindim bak şimdi saol Sedoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kokusunu sevmem diye korkmuştum ama mis gibi sabun koktu ev. Bugün yine sildim, hızımı alamadım, her gün siliyorum da :)) Ne demek efendim, herşey sizin için :)

      Sil
  4. Ayyy arap sabunu,ellerin dert görmesin :) Sana önerim abc nin kutu içinde jel olanını dene..yumuşatıcı ile birleşince öyyle tatlı bir kokusu oluyor ki, evliliğimin ilk aylarında ben de kendisiyle aşk yaşamıştım nerdeyse her gün koltuk halı siliyordum evim mis gibi koksun diye, abartıp çamaşır makinasında da kullanmaya başladım ama vazgeçtim pek iyi sonuç vermiyor :)) Bulaşık deterjanı olarak da -elde yıkamada- 1 senedir moon jel deterjanı kullanıyorum hem kokusu çok tatlı hem ellerim yumuşacık oluyor onla yıkayınca hem de azıcı sürünce mis gibi kokuyor :P Reklamları izlediniz ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulaşık için olanını da deneyeyim :) Bugün arap sabununu övme günü oldu :)) Çamaşır makinasında denemeyeyim aklımda olsun ama en kısa zamanda koltuklara girişicem kararlıyım! :)

      Sil
    2. Yok yok bulaşık makinası :D çamaşırda denemedim :))

      Sil
  5. Ayrıca sorun çözülmüş gözüküyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözdüm galiba, sorun olursa sen uyarırsın için rahat :)))

      Sil
  6. Aman kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi! Biz hep ciflerin esiri olmuşuz bizim aslımızı unutmuşuz meğersem, mutlaka alacağım bende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hiç aklıma gelmemişti. Bana öneren canım ablama duacıyım şimdi. Hem uygun, hem mutfak, banyo, yer, ahşap, koltuk herşey silinebiliyor. Dünyanın parasını veriyoruz o temizleyicilere. İnşallah sizde benim kadar memnun kalırsınız, o kadar övdüm, işe yaramazsa üzülürüm.

      Sil
  7. Bende blogun eski halini istiyorummmmm!..

    Alışamadım ki buna!

    Birde sorun kalkmış bacım. Takıl gönlüne göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük bir mutlulukla döndüm eski haline :))

      Sil
  8. merhaba blogunu keyifle izlemeye aldım ,,bana da beklerim umarım gelir ve izleyici olursun

    sevgiler

    http://burcinkuran-wonderlust.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Ben de geçen yaz denedim.
    Öghk dedim önce iğrenç iğrenç kokacak.
    Sonra bir kokladım. Ah o koku.
    Çocukluğumun kokusu.Bir hoşuma gitti.
    O gün bugündür bizimle kendisi.

    Bir de karbonat gerçeği var ki hala inanamıyorum.
    Koltukaltına azıcık karbonat sürüyorsun be bum.
    Ter kokusu gidiyor. Bütün gün de kokmuyor.
    Hala inanamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bende karbonatı bilmiyodum, iyi oldu öğrendiğim :)

      Sil