Salı, Kasım 06, 2012

Aşka Dair - İskender Pala

Bazı kitapları görür görmez almak istersiniz ya.. Bu kitap benim için biraz öyle oldu. İskender Pala'yı severim fakat Aşk hakkında büyük büyük cümleler kuran kitapları sevmem aslında. Bunun daha farklı olduğunu düşünürek, aslında çok da üzerinde düşünmeyerek hemen aldım.. Arkasını, önünü, içini çok kurcalamadım. Kitabı gördüm, sevdim ve aldım.


Aşk başka bir kelime oldu artık, kimin nasıl, ne için ve ne zaman kullanacağı pek belli olmuyor. Herşey Aşk'a alet ediliyor. Aldatmalar, ihanetler, yalanlar, kalp kırmalar hep Aşk için yapılır oldu artık.. 2 günde aşık olup, 2 gün sonra unuttuğumuz bir zamanda Aşk için ne söylenir de, o söylenen Aşk'ı temize çıkarır bilmiyorum..

 
Herkes'in Aşk'ı başka başka.. Benim için pek sözlerle ifade edilemeyecek bir şey.. Çok dile düşünce anlamı kalmıyor sanki.. Sen bir bak yeter tadında bir şey.. Ne kadar geç gelirse gelsin onsuz sofraya oturmamak gibi birşey.. "Vazomuz boş kalmasın dedim" diyerek, evimizin çiçeklerini hiç eksik etmemesi gibi birşey..


"Aşkın başlangıcı "görme", sonucu "bakma"dır. İlk görüş anında başlayan ilginin sırasıyla sevgiye, bağlılığa, kalbin erimesine, tutkuya, özleme ve nihayet aşka dönüşmesinin bir tek gayesi vardır; sevilenin yüzüne bakabilmek, o ilk görüş anının lezzetini ve hazzını derece derece arttırarak kemale erdirebilmek."


Kitabın ilk sayfasında Okuyucuya seslenmiş İskender Pala;



Bu sesleniş bana yetti.. "Kadim aşklardaki asaleti ve güzelliği bir parça olsun" okumak sanırım güzel olacak..


Çünkü "Aşktır ki, gerisi vesairedir..!"

9 yorum:

  1. Bu kitabı bende merak ediyordum ama elim bir türlü gitmedi onu almaya.

    Sanırım bana gelmediğine göre pek birbirimize yakın değiliz.

    Ama boş bir vaktimde ödünç alıp okumak istiyorum :)


    Allahım ne yazdığımı çözemedim. Kendimle çelişkiye düşmüşüm resmen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitirince kitabı sana yolluyorum :) Alasın yok ama bir bakasın var ben anladım :)

      Sil
  2. İskender Pala kitabım var ama hiç okumadım. Bi başladım,bir iki sayfadan sonra sarmadı bıraktım.Bir zaman okurum elbet. Mumluk fenerin pek güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende daha çok başındayım, bakalım saracak mı beni. Bazı kitaplar okutmuyor kendini haklısın, okunmuyor, gitmiyor. Fener ikea'dan :) Bende çok seviyorum.

      Sil
  3. "Divan Edebiyatını sevdiren adam" olması itibariyle saygı duysam da, İskender Pala'yı artık sevemiyorum, Türk Dili ve Edebiyatı mezunu olarak, sanırım edebiyata daha derinlemesine bakıp, İskender Pala'yı çok sığ bulmaya başladım, kitaplarının çoğu liselerde ders kitabı gibi okutulup sınavlarda öğrenciler bu kitaplardan sorumlu tutuluyor, halbuki tarihî pek çok gerçekliği saptırıp edebiyata mal ederek zihinleri bulandırıyor ve kendisi populer edebiyatın öncüsü olduğu için hakiki yazarlara haksızlık ediliyor. Neyse bu konu uzar :)

    Yazdıklarından anladığım kadarıyla, sen gerçek aşkını bulmuş, gerçek aşkın tadına varmış, manasını da kavramışsın, ne gerek var böyle kitaplara :P

    Şaka bir yana, iyi okumalar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen uzmanlık alanın ışığında derinlemesine incelemişsin ne güzel. O kadar bilgim yok o konuda o yüzden ben birşey diyemeyeceğim, okuyup görelim bakalım :)

      Teşekkür ederim :) Bitireyim yazıcam fikirlerimi.

      Sil
    2. Yok ya hu, derinlemesine bakma fırsatım oluyor ama uzmanlığın yanından bile geçemem. Blogta senden bahsettim, kırmızı dolapla ilgili, ben de resim etkinliğinde kendiminkini paylaştım da ;) sevgiler

      Sil
  4. Almanyada türk yazarlarin kitaplarina ulasmak biraz zor oluyor. Bir kac kitapevi var fakat ya uzak, yada cok büyük posta ücreti aliyorlar internetten siparis yaptigim taktirde. Ama merak ettim ve en yakin zamanda alirim insallah. Seviyorum ana dilimde kitap okumayi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm kolay ulaşamamana :( Bende yeni başladım okumaya, bitirince detaylı yazarım yine fikrimi. Umarım sende kavuşursun bir an önce.

      Sil