Cuma, Şubat 08, 2013

Göl kenarı...

Ben hala geçen pazarın fotoğraflarını koyacağım bloga, yeni bir pazar geldi.. Haftayı bitirdik..
Geçen pazar yaz gelmişti, ondan önceki pazar kar yağıyordu, bu pazar nasıl geçecek bilemiyorum ama şu an dışarıda fırtına var resmen. Sabahtan beri ciddi bir yağış ve kuvvetli bir rüzgar hakim, deniz bile resmen kudurmuş gibi... Tabi ki yine burnumu bile camdan çıkartmadığım bir gün geçiriyorum.

Geçen hafta o harika havada kızları da alıp kendimizi göl kenarına attık.. Eser, üşürüm falan demedim, dışarıda oturduk. En güzeli de o oldu zaten. Kış, kar, yağmur iyi güzel severim ama ben yaz insanıyım bu kesin!!


Çimlere uzandık :))


Uzun uzun göl'e bakıp, hayaller kurduk..


Kenarına oturup, sohbet ettik..


Tarihi köprünün üzerinde yürüyüş yaptık..


Durmadan göl kenarına gittik diyip duruyorum, neresi burası dersiniz diye "Eve" size köprüyü tanıtmak istiyormuş, sözü ona bırakıyorum...


"Arkamda görmüş olduğunuz Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü, İstanbul İli Büyükçekmece ilçesinde, Büyükçekmece gölünün Marmara Denizi ile birleştiği noktada yapılmış olup, İstanbul'u Avrupa'ya bağlayan tarihi ticaret yolu üzerindedir. Mimar Sinan tarafından inşa edilen ve  "Köprü, eserlerimin içerisinde şaheserimdir." dediği köprü, ordunun sallarla karşıya geçerken zorlanması sonucunda Zigetvar Seferine çıkan Kanuni Sultan Süleyman'ın emri ile yapılmıştır. Seferde Kanuni Sultan Süleyman'ın ölmesi sonucunda oğlu II. Selim zamanında, 1567 yılında tamamlanmıştır. Köprünün yapımı esnasında gölün suları tulumbalarla boşaltılmış ve 40.000 m3 taş kullanılmıştır. "

Farklı zamanlarda köprü ve çevresinde çektiğim fotoğraflar;










Tanıtımımı da yaptığıma göre, sevgiler diyerek huzurlarınızdan ayrılıyorum :))

6 yorum:

  1. Resimler çok güzel.. Bi de çok istediğim İstanbul'u gezmek nasip olsaydı, imrendim şimdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben doğma büyümeli İstanbulluyum ama benimde halen gitmediğim bir çok yeri var. İnşallah bir gün gelirsiniz.

      Sil
    2. inşallah,işten güçten fırsat bulabilirsem :) ama İstanbul'da yaşama fikri korkutuyor beni nedense, belki de hep haberlerde orda burda duyduğumuz iç karartıcı şeyler yüzünden. Kalabalık bir şehir olması da tabi :) İstanbul'da doğan birinin de İstanbul'u bırakıp başka bir şehre gitmesi çok zordur eminim :)
      umarım en yakın zamanda nasip olur bana da oraları görmek.. Sevgiler..

      Sil
    3. Mim yazılarını sever misiniz bilmiyorum ama mimlemiş bulundum sizi :) Sayfamda görebilirsiniz, teşekkür ederim şimdiden..

      Sil
  2. Hep diyorum ya deniz kısmına gidiyoruz diye. Bir türlü gidemedik şu göle.

    Fotoğraflar muhteşem olmuş. Objektifine sağlık. Bakıyorum sende sarmışsın şu küçük bebelerin konseptine :) Eh hadi bakalım devamı gelsin.

    Bu arada geçmiş olsun. Hastalık bir girdimi gitmiyor bir türlü.

    Benim en sevdiğimi yapmışsınız soğuk dinlemeden açık havada oturmak. Hele birde kafenin battaniyesi varsa keyfe diyecek yok :))
    Kolay gelsin canım. İyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok direndim ama sonunda dayanamadim bebeklere :))
      Hava guzelken tavsiye ediyorum göl kenarini, kışın cok esiyor bazen. Seversin bence :)

      Sil