Cuma, Şubat 15, 2013

Hangi şekilde kitap okursunuz?

Kahve Tadında blogunun güzel sahibesi beni mimlemiş.. Kendisi çok kibar, sevgi dolu ve güzel blogunu seveceğimiz bir sürü konu ile dolduran aramıza yeni katılmış bir arkadaşımız..
 
Bu ara bir çok konuda mimleniyorum ama bazılarını cevaplayabiliyorum, bazılarına geç kalıyorum, bazılarını ise hiç cevaplayamıyorum bu sebeple de af dileyeyim mimleyenlerden...

Hangi şekilde kitap okursunuz? ( "Hangi şekilde" diye sorulunca aslında iki anlama da gelebiliyor yada ben öyle anladım bilmiyorum, genel olarak cevaplamaya çalışacağım)

En sevdiğim okuma şekli, okuma, sohbet ve kahve köşesi olarak adlandırdığım köşede, mümkünse sessizlik ve kahve eşliğinde gerçekleşen okumalarım.. Beni çok saran, heyecanla okuduğum bir kitabım var ise benden mutlusu yok..



Aynı anda bir kaç kitap okumayı seviyorum. Çok hevesle başladığım bir kitap, başka bir kitabın gerisinde kalabiliyor bazen, bazen de ikisi hatta üçü aynı anda güzel güzel ilerleyebiliyor..
Tüm okuduğum ve okumak istediğim kitapların gözümün önünde olmasını ise özellikle tercih ediyorum. Kitaplarım her zaman gözümün önünde ve yanında olsun, ne zaman ne okumak isteyeceğimi bilemeyebilirim :) Bazı dönemler çok fazla kitap okurum, bazı dönemler ise kafamı veremem uzaklaşırım. Kitabın içine giremiyorsam, kendimi veremiyorsam okumaya ara vermeyi tercih ederim çünkü kitaptaki hiçbirşeyi kaçırmak istemem.

Aydınlık yerleri çok seviyorum, gündüz bile tüllerim genelde açıktır.. Bol ışık alan, rahat köşeleri de tercih ederim kitap okumak için..



Bir yazarı sevdi isem, ayırmadan tüm kitaplarını almak isterim.. Seri tamamlanmadan rahat etmem :) Yeni çıkan kitapları ise takip eder ve hemen edinmeye çalışırım..

Başucu kitaplarım vardır bir de, defalarca okunmuş ama yine de hep okunmak istendiği için başucundan ayrılmayan..


Bazen okurken not almak isterim.. Genelde zaten her an elimin altında, çantamda not defterim vardır.. Kitapların altını çizdiğim de olur.




Evden dışarı çıkarken çantamda muhakkak bir kitabım olur, otobüs ile bir yere gidiyorsam ve oturacak yer bulabilecek kadar şanslı isem kitap okumayı tercih ederim. Seneler önce, çok uzun olan iş - ev yolculuğumda nice kitapları bitirmişliğim vardır.. Yollarda kitap okumanın keyfi de bir başkadır..

Farklı tarzlarda kitapları da okumayı severim.. Gerilim romanları ise bir dönem favorimdi, şu aralar biraz ara versemde bu ikisi de elimin altında ve yarılandılar..

Koltuğumun kenarından kitabımı yanından kahvemi eksik etmem..


Kısa, öz ve her zaman olduğu gibi fotoğraflar ile cevaplamaya çalıştım, umarım tatmin edici olmuştur.

Ne şekilde, ne kadar olduğunu bir kenara bırakıp, herkesin "okuduğu" günler dilerim..

Canım Ahu'mu mimliyorum öncelikle - Mim canavarım :) Sonrasında ise kimler cevaplamak ister ise onlara gönderiyorum..

Sevgiler..

11 yorum:

  1. çok teşekkür ederim ben, güzel tanımlaman için. ayrıca çok güzel bir yazı olmuş. Şu pencere önü rahat köşene de bayıldım, fotoğraflarda bi harika. kısacası sımsıcak kalbini yansıtmışsın, tekrar teşekkür ederim, önemseyip cevapladığın için. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca öyle güzel bi blogun var ki,her açışımda sayfanı yüzümde bi gülümsemeyle buluyorum kendimi :) Sıcaklığın ve yüreğinin güzelliği yansımış her bir karene. Momijiler, şirinler, resimlerin hepsi birbirinden güzel,huzur veriyor insana. Umarım hayat sana hep böyle huzur dolu,mutluluk dolu günler verir. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmenize sevindim, biraz geç kaldım yazmak için kusura bakmayın. Ahh o pencere önü, bende bayılıyorum tüm günümü orada geçiriyorum nerdeyse :)
      Güzel sözleriniz için de çok çok teşekkür ederim. Yüzünüzde gülümsemeye sebep olabilmek gerçekten çok mutlu etti beni. İnşallah hepimiz huzur dolu günler yaşarız. Tekrar teşekkür ederim, kocaman sevgiler :)

      Sil
  3. Ben yazıdan çok o karelere bayıldım, hele 2.kare beni mest etti: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim fotoğrafları beğenmenize :)) Yazıdan çok zaten fotoğraflarla anlatmayı seviyorum bende.

      Sil
  4. ne güzeel ayrıntılı içten yazmışsın.
    iyi ilişkin var kitaplarla.
    ama şu divan var ya arkadan ışık alan.
    ben işte öle yerde okumayı seviyorum.
    tam öyle.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim :)) o köşe evde favori zaten, kimseye kaptirmiyorum :))

      Sil
  5. Canim cok tesekkür ederim mim icin. Cok sevdim ve yaptim :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel cevaplamışsınız mimi.Fotoğraflar da çok hoş. Çok içten olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim guzel yorumunuz icin :) ♥

      Sil