Cuma, Mart 08, 2013

Sana kek yaptım :)

Kek yapmak iyi güzel de, krema sıkma konusunda pek başarısızmışım
 
O kalıplara daha az kek harcı dökmek lazımmış onu da bilmiyormuşum, bazıları özgürlüklerini ilan edip kopup gidiveriyormuş :)
 
Bir de evde kek yemeyen 2 kişi varsa ve keklerin asıl yapıldığı misafirde 10 adet kek yemeyecekse o kadar çok kek yapmamak lazımmış
 
Misafirin önüne kek'i çıkartmadan önce bir tadına bakmak lazımmış, sen yedin mi sorusuna "yok yemedim daha hiç" cevabı vermek tuhaf kaçıyormuş :) İnsan yaptığı şeyin bir tadına bakarmış..
 
Birisinin o kremayı çırparken bütün mutfağı da krema yapmadan nasıl çırpıldığını bana öğretmesi gerekiyormuş..Sonra mutfağı kremadan arındırmak zor oluyormuş..
 
En zevkli tarafı kremanın üzerini minik şeker hamuru süslerle süslemekmiş
 
Yine de kek yapmak çok eğlenceliymiş..
 
En güzeli bol bol fotoğraflarını çekmekmiş..
 
 
 
 
 
 
 
 


 

Kek'in tarifini gelecek misafirden almak komik oluyomuş..
Evde tüm malzemeler yoksa bile uydura uydura o kek yapılıyormuş..


Damla çikolata yoktu, olsa hoş olurdu ama..
13 yemek kaşığı tereyağı tabi ki koymadım!! 3-4 yemek kaşığı yeterli geldi.
Esmer şekerim yoktu, normal şekerin miktarını biraz çoğaltarak koydum.
Fırını önceden 180 derece ısıtıp, 20 dakika pişirdim..
Hazırlanışı kısmını bence herkes biliyordur, hepinin karıştıyorsun oluyor.. Yani ben öyle sanıyorum, öyle yaptım oldu..

Sonuç olarak yenebilir ve tadı güzel bir kek oldu :)

Eylemlerim devam edecek ...

4 yorum:

  1. 13 yemek kaşığı tereyağ ne yahu, orduya kek pişirsen bu kadar konmaz, bence yanlış yazılmış o :) Güzel görünüyorlar ama bana da yolla diyeceğim ya yollamasan daha iyi, diyete başladım çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de şaşırdık o 13 kaşığa, yanlış büyük ihtimalle :)
      Diyetin hayırlı uğurlu olsun ablacım, istikrar ve hedefe ulaşmanı diliyorum :))

      Sil
  2. Çok güzeller, olsa da yisek: )
    3 kaşıktır o üç: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsan da yapsam sana da :))

      Sil