Çarşamba, Mayıs 22, 2013

Giderayak..

 
GİDERAYAK
 
Giderayak işlerim var bitirilecek, giderayak.
Ceylanı kurtardım avcının elinden
ama daha baygın yatar ayılamadı.
Kopardım portakalı dalından
ama kabuğu soyulamadı.
Oldum yıldızlarla haşır neşir
ama sayısı bir tamam sayılamadı.
Kuyudan çektim suyu
ama bardaklara konulamadı.
Güller dizildi tepsiye
ama taştan fincan oyulamadı.
Sevdalara doyulamadı.
Giderayak işlerim var bitirilecek, giderayak.
                   Nazım Hikmet                                              
 
 

Vazoda kurumuş çiçeklerin arasında diğerlerine inat ilk gün ki canlılığıyla duran ve tam atılmak üzere iken fark edilip mutlu eden çiçeklere..
Camdan vuran güneş ışığına..
İyi düşünmeye, iyi konuşmaya, iyi düşünen insanlara ihtiyacım var..


Ben istedim Can Esen'den geldi güzel satırlar...

Öptü beni; bunlar kainat kadar gerçek dudaklardır, dedi.
Bu ıtır senin icadın değil, saçlarımda uçuşan bahardır, dedi.
İster gökyüzünde seyret: ister gözlerimde

Körler onu görmese de yıldızlar vardır dedi.
Nazım Hikmet

4 yorum:

  1. Vazon cok sirinmis canim benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nostaljik cola şişem vazo oldu :))

      Sil
  2. Aaa, Nazım Hikmet'in bu şiirini niye hiç bilememeşim ki ben :( Ne güzelmiş halbuki, madem iyi düşünmeye, iyi konuşmaya ihtiyacın var, bir rubai yazayım mı sana Nazım'dan, hem belki de sen de bunu bilmiyorsundur :)

    "Öptü beni; bunlar kainat kadar gerçek dudaklardır, dedi.
    Bu ıtır senin icadın değil, saçlarımda uçuşan bahardır, dedi.
    İster gökyüzünde seyret: ister gözlerimde
    Körler onu görmese de yıldızlar vardır dedi.

    Hepimizin ihtiyacı aynı aslında ;)
    Ne güzel vurmuş pencereden güneş,huzur taşımız içeri...
    Sevgiler Seda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende bunu bilmiyordum ama sayende iyi ki bildim.. Son satır çok dokundu.
      Çok teşekkür ederim :)
      Sevgiler..

      Sil